1.  Ce reprezintă pentru voi cuvântul?

Clasa a   III - a A

•  un mod de a mă exprima;

• o bucurie nemărginită în sufletul nostru plin de bucurie;

•  viaţă;

•  putere;

•  dragoste;

• un fluturaş plin de culori care vine în visele mele şi rămâne în mintea şi sufletul meu;

•  un prieten care nu te abandonează;

•  a-i spune celuilalt ce simţi;

•  a spune părinţilor „ te iubesc”;

•  un mijloc de comunicare;

•  ceva minunat, bun, curat;

•  un împărat;

•  o comoară;

•  prilej de bucurie;

•  un dar de la Dumnezeu;

•  o minune;

• ceva care îmi luminează viaţa;

•  un dar preţios adus pe Pământ pentru toţi;

•  o răscolire a sufletului;

• a spune ce gândesc;

• un mod de a mă surprinde;

• un mod de viaţă;

•  o legătură;

•  un sentiment.

Clasa a  VII - a A

• sfânt;

•  un mod de a-mi exprima sentimentele şi gândurile;

•  un adevăr sau o minciună;

un mod de a obţine ce vrei, o cale de a greşi şi de a-ţi îndrepta greşeala, o cale de a afla dar şi de a învăţa pe alţii;

•  reprezintă tot dar depinde cine-l foloseşte.

2. De ce credem în puterea cuvântului?

Clasa a III - a A

ü pentru că ne ajută;

ü este alături de noi la bine şi la rău;

ü fără el nimic nu ar mai fi la fel;

ü te ajută să învingi;

ü pot să comunic cu orice om;

ü lumea n-ar fi aşa cum o ştiu eu;

ü prin el obţin respect şi dragoste;

ü în el e dragoste;

ü nu ne abandonează;

ü ne îndrumă în viaţă;

ü ne dă dragoste, lacrimi de fericire, bucurie, tristeţe;

ü ne clădeşte viaţă;

ü dacă nu ar exista nu am mai putea vorbi şi asta ar fi grav;

ü este de la Dumnezeu este chiar D-zeu.

Clasa a VII - a A

ü ne ajută să ne exprimăm sentimentele, dorinţele;

ü prin el ne putem afirma;

ü are puteri nelimitate;

ü ne ajută în comunicare, iar prin comunicare putem schimba multe lucruri;

ü m-a ajutat mult în viaţă, iar când a fost o povaţă m-a ajutat să nu mai greşesc;

ü ne dă nouă putere;

ü se poate consola sau îţi poate da forţa necesară pentru a învinge în tot ceea ce îţi propui;

ü putem fi de folos oamenilor.

3. Care sunt pentru voi cele mai puternice cuvinte? De ce?

Clasa a III - a A

Te iubesc – prin ele părinţii mei se gândesc cât de mult îi iubesc;

Te ajut – spun că sunt o fetiţă civilizată;

Generos - este puternic pentru că aşa sunt eu;

Culoarea vieţii – e vorba de sufletul nostru, de culoarea lui;

Dumnezeu – creatorul lumii;

Isus Hristos – lumina vieţii noastre;

Gustul vieţii – te ajută să simţi gustul, savoarea, cât de dulce e viaţa;

Dragoste - intră în sufletul meu şi face lumină;

Iubire – un sentiment pe care nu-l putem alunga e puterea sufletului;

Dragoste – sentiment care ne aduce fericire, bucurie;

Splendoare – îmi place ce e frumos;

Veselie – te ajută să scapi de griji;

Milă – cine-i milos e bun;

Peripeţie – îmi place aventura;

Curcubeu – culorile prin care – mi simt părinţii, este plin de linişte, pace şi culoare;

Iubire – învinge ura;

Viaţa – mai puternică decât orice;

Speranţa – te ajută să crezi că va fi bine.

Clasa a VII - a A

Cuvintele sincere venite din inimă care fac bine, dintre acestea este „ primul”;

Dragoste, pace, credinţă, sinceritate - deoarece mă reprezintă;

Mama - ne dă viaţă;

Cartea - ne ajută să înţelegem mai mult;

Familie şi iubire

Încredere şi părinţi

Sinceritatea – prin el putem avea prieteni şi putem fi prieteni;

Curaj - dacă avem curaj, reuşim să trecem toate obstacolele;

Dumnezeu - datorită Lui sunt în viaţă, am putere şi sunt sănătoasă;

Mamă, familie şi credinţă - pentru că sunt temelia vieţii mele;

Dragoste şi încredere

Te rog – îmi luminează sufletul;

Te iubesc – îmi răscoleşte sufletul;

Prietenie – mă ajută să mă bucur pentru că nu sunt singur;

Iubire, dragoste familie pentru că au fost dăruite de Dumnezeu;

Iubire – te face mai sigur pe tine, mai bun;

Adevăr – de câte ori îl spui eşti iertat.

4. Ce aţi dori să obţineţi prin puterea cuvântului?

Clasa a III - a A

ü pace în lume;

ü dragoste;

ü interzicerea vânătorii;

ü să se vindece o fetiţă care este în spital;

ü să vină primăvara;

ü să văd o stea căzătoare;

ü să danseze zânele în jurul clasei noastre;

ü pacea de care avem nevoie;

ü să mă împac cu un prieten;

ü bucurie;

ü să dispară cuvintele urâte;

ü să învăţ cuvintele frumoase;

ü primul lucru pe care aş vrea să-l obţin este prietenia;

ü culoarea;

ü încetarea războaielor;

ü iubire veşnică;

ü fericire în sufletul nostru;

ü prin puterea cuvântului aş vrea să ştiu răspunsul cel mai important al vieţii;

ü cea mai mare şi sinceră dragoste;

ü să-mi dea încrederea în mine pe care nu am avut-o până acum;

ü respect;

ü multă iubire de la părinţii mei;

ü mai multă dragoste şi înţelegere.

Clasa a VII - a A

ü mai mult decât am obţinut;

ü fericirea;

ü dragostea şi încrederea celor din jurul meu;

ü respectul;

ü să comunic cu Dumnezeu;

ü să am forţa să le deschid sufletul şi mintea;

ü să îndrept pe cei ce au luat-o pe un drum greşit;

ü să dăruiesc bucurie celor din jur;

ü sănătate;

ü să fiu importantă;

ü credibilitate, putere şi importanţă pentru că, dacă reuşim acest lucru, atunci faptele vor fi pe măsura cuvintelor;

ü să distrug toate bolile din lume.

5. Ce aţi vrea să dăruiţi folosindu-vă de puterea cuvântului?

Clasa a III - a A

ü pâine pentru cei săraci şi să le şterg lacrimile de pe faţă;

ü plânset de bucurie;

ü culorile, dragostea viaţa;

ü bunătate, dragoste, prietenie, lacrimă;

ü fericire;

ü cuvinte celor care nu pot vorbi;

ü prietenie nemărginită;

ü mai multă iubire;

ü celor săraci bani, celor flămânzi mâncare;

ü bucurie, pace, fericire;

ü frumuseţe, lumină, înţelepciune;

ü cuvintele mele;

ü să dăruiesc iubirea mea;

ü masă plină pentru sărmani şi jucăriile toate;

ü pace, dragoste şi fericire;

ü mai multă înţelegere;

ü aripi;

ü flori;

ü armonie;

ü distracţie;

ü un chip puternic.

Clasa a VII - a A

ü să conving oamenii să coopereze la „transfuzia de fericire, dragoste şi pace”;

ü bucurii;

ü să dăruiesc dragoste şi să fiu un sprijin;

ü să fac oamenii mai buni şi mai înţelegători;

ü sentimentele mele intense şi profunde;

ü fiecărui copil orfan o familie.

6. Ce chip ar avea cuvântul dacă l-aţi picta?

Clasa a III - a A

ü chipul unui băiat;

ü chipul unui îngeraş cu aripi albe şi cu coroniţă pe cap;

ü un fluturaş;

ü un curcubeu;

ü un zâmbet;

ü o prinţesă cu părul blond, ochii cum e cristalul, buzele în culoarea sufletului, iar rochia ca soarele ce se reflectă în râul limpede;

ü chipul bucuriei;

ü chipul unui adevărat prieten.

Clasa a VII - a A

ü un chip unic, un chip care spune totul; un chip blând, dar şi dur, rău, dar şi bun, frumos, dar şi urât, la fel ca şi cuvintele rostite de oameni;

ü chip de înger;

ü în sine este o artă;

ü chipul lui Dumnezeu;

ü ar semăna cu primăvara;

ü chipul învăţătoarei mele;

ü un chip luminos, frumos şi zâmbitor aşa ca Dumnezeu;

ü ar avea chipul lui Dumnezeu deoarece el este cuvântul;

ü e mai presus de imaginaţie.

Înv. Daniel Dodenciu

De ale elevilor-

O lume fără cuvinte frumoase

Pentru că oamenii au alungat cuvintele frumoase, inimile lor sunt de piatră, sunt reci şi rele, lumea pare mai pustie.

Cuvântul urât domină oraşul. Văd chipul său. Este mare, negru, ca un nor uriaş pe cer. Râde cu lacrimi şi răspândeşte urâţenia lui peste tot în lume. Oamenii îl iubesc. Ba chiar îl consideră zeu.

Cuvântul urât i-a făcut sclavi. I-a luat sub aripile mizerabile. Oamenii sunt orbiţi de prostia lui.

Viaţa fără cuvintele frumoase nu mai este viaţă. Tot ce mi-a mai rămas este speranţa!

Am să rog cuvântul frumos să vină şi să îi ţină în braţe pe oameni.

Ştiu că are puterea asta!

Doar e de la Dumnezeu!

Cum s-a născut Primăvara

Deodată, fetiţa care s-a născut cu semnul florilor pe frunte a învins-o pe vrăjitoare. Aceea s-a spulberat în mii de bucăţele. Bucăţile s-au făcut aripi pentru Primăvară. De atunci, Primăvara a ocupat un loc între anotimpuri.

Chipul muzicii

Nu-mi imaginasem niciodată că muzica are chip, şi mai ales chipul unei fetiţe de pe stradă.

De atunci am învăţat că muzica poate avea orice chip.

Credeţi în muzică, ea există!

Nu o alungaţi, iubiţi-o! Pentru că, muzica, poate însemna viaţă.

Cum ar fi dacă dragostea ar muri

Mă trezesc iar pe un pat plin de umezeală. Aud cum curge apa în cameră. Văd cum se desprinde o şindrilă şi mai cade puţină apă.

Privesc cu durere pe geamul spart. Văd cum oamenii se omoară pentru avere, copii care se bat...

Orăşelul nostru înflorit este doar în amintirea mea. Acum orăşelul nostru este un câmp de luptă.

De ce se întâmplă toate acestea ? Cum de am ajuns aici? Ştiu!

Pentru că dragostea a pierit!

Era pe trotuar. S-a împiedicat şi a căzut în stradă. Atunci, o maşină venea cu viteză şi a spulberat-o pe ea, pe ... dragoste.

Totul a dispărut: iubirea, sufletul ...

Fără dragoste nu există decât ură, război, moarte.

Fără dragoste nu există viaţă! Cad în genunchi şi încep să plâng.

NUMAI MIE MI-A RĂMAS DRAGOSTEA.

Dar eu ştiu că dragostea este mai puternică decât orice. Atunci, mă voi folosi de puterea ei şi, toată dragostea mea, o voi dărui din nou oamenilor.

CLOPOŢELUL DE CATIFEA

După ce Crăiasa Iarnă a pus stăpânire peste pământuri şi şi-a împodobit împărăţia după voia sa, a aşternut o plapumă albă de omăt şi s-a aşezat să se odihnească. Şi-a potrivit ceasul, iar apoi l-a rugat pe Crivăţ să aibă grijă de mersul timpului până ce deşteptătorul o va anunţa că e vremea să se trezească. Dar, îndată ce crăiasa albă a adormit, Crivăţul a luat in stăpânire întinderile îngheţate, spulberând prin toate părţile omătul şi trimiţând un ger cumplit să amorţească toate vietăţile pământului. Şi, pentru ca nimeni să nu-l oprească din aceste mişelii, a suflat o dată peste ceasul iernii şi l-a sfărâmat în mii de bucăţele.

După o vreme, îngrijorată de întârzierea surorii sale, Primăvara a privit in oglinda ei fermecată. A zărit-o pe Iarnă dormind somn adânc, in timp ce Crivăţul îşi înălţa nestingherit castele de gheaţă. Domniţa florilor şi-a chemat degrabă supuşii pentru a-i trimite s-o deştepte pe somnoroasa ei soră. Au pornit atunci in stoluri berze şi rândunele, însă Crivăţul le-a îngheţat penele şi le-a doborât la pământ. Copacii şi-au desfăcut mugurii încercând să o trezească pe Crăiasă cu parfumul puternic al florilor. Dar Crivăţul le-a biruit, prefăcându-le în steluţe de gheată dintr-o singură suflare. Până şi Soarele a fost învins, căci vântul cel neîndurător a acoperit cerul cu o perdea groasă de nori întunecaţi. Ce era de făcut?

În faţa Primăverii s-a înfăţişat sfiosul Ghiocel. Cu toate că prinţesa se temea că-l va pierde şi pe el, în cele din urmă s-a învoit să-l lase să-şi încerce puterile. Ghiocelul şi-a făcut loc printre nămeţi şi a început să sune din clopoţelul său de catifea albă. Nici frigul şi nici suflarea îngheţată a Crivăţului n-au reuşit să-l răpună. Trezită de glasul fermecat, Iarna l-a pedepsit pe Crivăţ ferecându-l în adâncul unei peşteri. Apoi a poftit-o pe Primăvară să învie natura.

Cât despre Ghiocel, crăiasa de gheată l-a invitat să-i vestească vremea de plecare în fiecare an. Atunci când aude clopoţelul de catifea sunând, Iarna începe să-şi strângă podoabele de cristal şi să se pregătească de plecare.

Elena Mădălina Roşca Clasa a VII- a B

FAMILIA MEA

O zi în care tristeţea îmi bate la uşa. Oare să-i răspund sau nu? Chiar dacă afară plouă, în casa mea e soare si cald aşa ca mai bine nu o să deschid uşa vieţii monotone. Nu accept în viaţa şi familia mea ploaia de necazuri. Familia mea – nişte flori ce nu mor niciodată dar uneori se mai usucă. Oare e din cauza ploii? Nu prea cred sau poate nu ştiu. Oricum aceste flori iubesc căldura, chiar şi în momentele mai friguroase din viaţa lor ele poartă iubirea în suflet.

Sora mea abia a înflorit, dar e mai isteaţă decât toate florile trecute de a doua vârstă. Prima înflorire este copilăria pe care fiecare om o are, a doua este adolescenţa şi maturizarea oricărui copil iar cea de-a treia este bătrâneţea şi ultima din viaţa unui om şi a unei flori.

Mama mea – o floare ce abia a trecut de a doua înflorire priveşte viaţa dintr-o anumită perspectivă, dar întotdeauna are dreptate.

Tatăl meu este o floare ce întotdeauna se consideră superioară celorlalte.

Familia mea într-adevăr este un buchet de flori ce trebuie privit cu drag.

Flavia Diana Dragodan clasa a VI - a

FĂCLII Le piano

Făclii si candele la rând, Deux oiseaux paresseux,

Stinse, aprinse, fumegând” sur un piano a queue,

Veghează triste si plângând cherchaient, en somnolant,

Al nopţii mele dulce gând. Un air gai a leur chant

Cristal curat făcut pahar N’entendant rien venir,

Ce ţii al gândului amar se mirent à dormir...

Goleşte-te, te rog, de tot Des rêves dans leur tête

Să plâng, eu parcă nu mai pot. leur petit cœur en fête

Nu vreau speranţa să o pierd, Apparut un cavalier

Ci fericirea s-o dezmierd, d’une longueur immense.

Nu vreau în gând ce eu nu pot Chacun de son cote

Din suflet, răul vreau să-l scot. Inventa une danse…

Reghina Biriboiu Clasa a VII- a B Robert Zgarbură cls.a VII- a A

Primăvara

Pe sub codr’ de rămurea My mate is coloring mice,

Primăvara a venit. He thinks that they are nice;

Ca o zân-a strălucirii He doesn’ t got o school,

Soarele a răsărit. Because he thinks his head is full.

Cu blândeţe si căldură Spring is here,

Încălzeşte gâzele. It comes once a year;

Ghioceii stau la pândă. It tis here today,

Uite, zboar-un fluture! And invite us to play.

Eliza Cernăianu, cls. a V- a A

Barza s-a întors în stâlp

Cucul cânta jos în vale Today is one more day,

Ciocârlia e pe drum Of a month called May

Pomii înfloresc agale. I am happy

And I’m going to play.

În grădină, un cocoş, Andrei Împuşcatu , cls a V- a A

Mândru şi cu creasta tare,

Îl sfidează pe curcan My brother is lazy,

Prinzând gâza cea mai mare. He belives I am crazy

But I’m a good brother,

Copii alergând în voie And I listen to my mother.

Chicotesc cu veselie.

Cocoţaţi în pomi, pe garduri Gabriel Văduva, cls. a V- a C

Strigăte de bucurie.

Soarele de sus zâmbeşte,

Florile în pom s-agaţă,

Ziua Mamei aminteşte

Totu-n jur e numai viaţă!

ANDREI - IONUŢ ZAMFIR, cls. a III- a B

PRIMĂVARA

Primăvara cea frumoasă Narcisa răspunde-ndată:

Verde, veselă se arată, - Floarea mea e minunată!

Toată natura-nfloreşte, Şi mirosul mi-e la fel,

Rândunica iar soseşte. Îmbăt fetele cu el.

În grădina mea frumoasă Dintr-un colţ frumos s-arată

Florile pe rând se ceartă. Laleaua cea parfumată:

Zambila spune aşa: - Ce strigaţi dragă, aşa?!

- E frumoasa floarea mea! Ia priviţi vă rog încoace!

Fie freza alb, albastră, Sunt înaltă, arătoasă

Floarea mea este măiastră. Oamenii mă pun în casă,

În văzuta lor frumoasă,

Mă mândresc şi-s radioasă.

Marian Robert Opran – clasa a IV - a C

LUNA IEPURELE GRĂDINAR

De cum soarele-a apus Întâlneşti destul de rar

Luna sus pe cer s-a dus. Un iepure grădinar.

E micuţă şi zglobie Al meu, harnic ca albina

Parc-ar fi o farfurie. Tot cutreieră grădina.

Am luat de mână pe buna Are sapă şi lopată

Să stăm de vorbă cu luna. Prune, varză şi salată.

Şi cu ale ei surate În grădină cum e şef

Steluţele minunate. Ronţăie cât are chef

Ea mi-a spus că sus pe cer Din păcate, uneori,

Totu-i mic, bob de piper. Vin şi alţi ronţăitori

Doar un copil cu inima mare Care n-au ştiut vreodată

Străluceşte ca un soare. Ce-i o sapă, ori lopată.

Elena Valentina Popescu– clasa a IV- a C

Cerul e limpede ca lacrima, iar ziua înghite umbra străvezie ce-şi plânge sfârşitul.

Soarele se înalţă trufaş şi luminează toată lunca ce încă doarme sub plapuma somnoroasă de rouă a dimineţii.

Mădălina Calotăclasa a IV- a C

Cred în puterea cuvântului deoarece el te reprezintă şi am respect pentru el ca pentru mine însămi.

Ionela Alexandrescu clasa a IV-a C

Mama este îngerul păzitor, este lumina vieţii mele care a îndepărtat întunericul din inima mea.

Primăvara, inima şi sufletul omului întineresc, omul se înveseleşte şi devine mai bun.

Frumuseţea naturii se regăseşte în frumuseţea sufletului şi a gândului românesc.

Mădălina Calotă – clasa a IV- a C

Sabia primăverii a despicat plumbul de sus lăsându-i loc soarelui biruitor ce se iveşte strălucitor şi plin de tinereţe.

Lumina picură din cer.

Denisa Oţet– clasa a IV-a C

Simt că mă nasc odată cu primăvara şi prind viaţă alături de ea.

Fulgi mari de zăpadă

Joacă prin văzduh

Lumea să îi vadă

C-au adus mult puf.

Oana Ciocioi– clasa a IV-a C

Soarele iubeşte cu razele lui muguraşii abia născuţi, iar pe câmpii mângâie cercei de păpădii.

Şcoala e comoara noastră

Ce ne-ndrumă spre:

Voinţă, politeţe şi credinţă.

E cetatea cea mai mândră,

Pentru noi, şcoala e sfântă.

Iubirea pentru bunica mea era mare, pentru că şi sufletul ei era mare. Mă simt bogată că o am.

Ana - Maria Grecu– clasa a IV-a C

Viaţa Departe

Când bruma răcoroasă se va duce, Într-o lume ascunsă ,

Din sufletul meu, hoinar şi gol, Dincolo de nori,

Când soarele pe ceru-mi va răsare Eşti cuprins de teamă

Atunci o să mă afirm hotărâtor! Ca vântul de ploi.

Când toate-n juru-mi sunt aşa de grele Te simţi singuratic

Şi totul parcă pare neatins Ş-aşteaptă ca să apară

Noi ne-aşteptăm la zile tot mai rele Din multul întuneric

De parcă toate sunt făcute dinadins. Lumină cât de rară .

Adrian Popescu clasa a VIII a D Roxana Drăgănescu clasa a VIII a D

REFUGIUL PERFECT

Cărarea cobora lin şi şerpuit pe stânca tocită de paşii celor ce trecuseră pe acolo în decursul anilor. Ici colo se îngusta, mâncată de vijeliile iernii. Pe alocuri, întâlneam în cale pietre desprinse din stâncă, pe care le azvârlea cu piciorul în gol urmărindu-le, cu privirea cum se prăbuşesc în abis şi pierzându-le din vedere cu mult înainte de a le auzi cum se izbesc de ţărm.

Poteca se sfârşea foarte aproape de linia până unde înainta marea în timpul fluxului. Acum valurile se retrăseseră, dezvelind plaja bolovănoasă din care se iveau steiuri de granit, arcuindu-se din ambele părţi înspre Strâmtoarea Diavolului. Valurile prinse în micul golf ca intr-o capcană fierbeau şi se spărgeau de ţărm, învolburate de curenţi în bulboane furioase.

Sunetul valurilor este acoperit de sirena unui vapor ce se zăreşte ca un punct la orizont. Totul pare pustiu, dar nu este linişte. Acest zgomot al naturii este diferit de cel din oraş. Locul descoperit este refugiul perfect pentru mine după o zi obositoare.

Elena Mădălina Roşca clasa a VII - a B

Se spune că florile sunt ca sufletul omului. Podoaba lor străluceşte pretutindeni.

(Să iubim florile!) Andra Elena Uscatu clasa a III - a B

Mi-l amintesc cu drag! Era un om înalt, voinic, cu ochii verzi, părul nins de ani, mulţi si grei, avea vorba duioasă, era cinstit si priceput in toate. Când rostesc acest cuvânt inima îmi e copleşită de iubire!

(Bunicul) Roxana Soare clasa a IV - a C

Ghioceii răsar ca nişte şiruri de mărgăritare, desfăcându-şi vesel clopoţeii de argint. Lângă gard, un corcoduş îşi desface frunzuliţele ca spinii, mirat de minunea care i se întâmpla.

Pe cerul albastru, ca o petală de albăstrea, un nor rătăcit şi-a adunat tot argintul în poală.

(A sosit primăvara)

Teodora Piţian clasa a III- a B

Rândunica, rândunea,

Hai, te rog, în casa mea!

Sper să-ţi placă în ea mult

Casa mea cu flori de cânt!

(Rândunica)

Elena Andrea Bujor Clasa a III - a B

În pădure, copacii se îmbracă în haina lor verde şi strălucitoare, schimbându-şi înfăţişarea posomorâtă. Soarele încălzeşte cu razele lui mângâietoare, iar ţăranii muncesc la câmp, punând sub brazdă sămânţa care va rodi îmbelşugat în toamnă.

Primăvara a sosit pentru a da viata întregii naturi şi a ne veseli tuturor inimile.

(Soseşte primăvara cu mândru său alai)

Andrei Trocan clasa a III - a B

Primăvară, nu-ţi poţi imagina

Cât de mult te-am aşteptat!

Pomii să înmugurească,

Iarba iarăşi să-nverzească,

Păsările să sosească,

Florile să înflorească!

(Primăvara) Elena – Roxana Roşoga

Bine-ai venit, tu, Primăvară Este prima zi de vară

Cu ghiocei şi lămâioară Şi cuprinde-ntreaga ţară

Cu glasul dulce de izvoare Ca să-aducă bucurii

Şi cântec de privighetoare. Şi soare pentru copii.

(Primăvara) ( 1 Iunie)

Florin Stăvaru, cls. a IV - a A

Pâraiele curg cântând şi scânteind pe marginea potecii. Soarele se înalţă pe cerul alb şi răcoros sărutând florile.

Unghiuri negre de cocori zboară pe cerul albastru. Greierele, gărgăriţa şi alte neamuri de gâze au ieşit încetişor să se încălzească pe petalele abia născute ale florilor.

Este primăvară afară şi în sufletul meu!

Bogdan Buric, cls. a IV - a A

Où vont les enfants chaque jour ?

Pour savoir ou vont les enfantes, complète la grille ci-dessous en trouvant les mots a partir des lettres et des indications données.

„ Animaux

Le cheval Le gorille

Pense a mal Va on ville

Le lapin Le renard

Mange de pain Prend le car

Le serpent Ah! Que ces animaux sont gais

A mis un ruban Pour le mariage du perroquet!

Le lion

Prend son caleçon

Le loup

Tout en roux

Iuliana Adelina Diaconiţa cls. a VI - a C